2011-10-26
 09:43:53

Ovärt med vin

Jag har sedan i slutet av maj helt undvikit att dricka vin, alla sorters vin; vitt vin, rött vin, mousserande vin, rosévin och champange. Alla dessa viner ger mig fruktansvärd huvudvärk. Inte sån där huvudvärk/tunghet som man kan få efter att ha druckit just alkohol utan superhuvudvärk som inte går bort över natten när man sover eller hjälper med en huvudvärkstablett eller två. Det började undre våren då jag märkte att jag fick väldigt ont efter att ha druckit vitt vin och då tänkte jag att jag skulle testa mig igenom de olika vinsorterna och till exempel första bara dricka rött vin ett tag. Jag fick dock fortfarande ont i huvudet och testade att bara dricka rosé men det funkade inte heller. Sista gången jag drack vin innan jag gav upp var som sagt i slutet av maj då det slutade med att jag fick ett av mina värsta huvudvärksattacker i hela mitt liv, och då är jag van med att ha huvudvärk sen min högstadietid då jag hade ont i huvudet varje dag i några år.. (som för övrigt ju är helt sjukt.. VARJE dag i flera år.. galet ju) Efter den gången beslutade jag att det inte var värt att dricka vin alls. Det tråkiga är ju dock att jag verkligen tycker om vin, att kunna ta ett glas till middagen, ett mustigt glas rött till en riktig höstmiddag eller att ta ett glas rosé en sommarkvälll eller skåla grattis i lite champange.. Men den gången med dunderhuvudvärken var det slut med det..


Ha testat lite sen dess, bara några gånger, typ tagit en klunk bara för att det är gott och likaså gjorde jag igår när jag var på VIP kväll i forumgallerian då gallerian stängde som vanligt och sedan öppnade upp igen för kvällshopping med vin/öl/cider/chips, bra erbjudanden och rabatter och sedan uppträdde eric amarillo. Jag var duktig och tog en öl men sen såg det så trevligt ut när de andra gick omkring med vin och shoppade så jag blev lite sugen. "glasen är ju så små.." så jag tog mig ett liiitet glas, typ en halv dl... Det var riktigt gott..  Men dock inte lika roligt när jag efter bara ett tag fick ont i huvudet och nu när jag vaknade på morgonen fortfarande har ont i huvudet. Har tagit en brustablett och hoppas nu att det ska släppa för jag ska snart iväg och jobba...

Jävla vin!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: