2012-02-17
 14:14:53

Ledig pysseldag

Whats up? Läget? Jodå, det duger! Nä men alltså idag är en bra dag!! Har min första lediga dag på 11 dagar och det känns göööött! Riktigt gött till och med! Vill spela musik högt och dansa loss här hemma, alldeles själv så om grannarna skulle se en genom fönstren skulle de tro att man är smått galen!! Kan det vara delvis för att det känns som om våren ligger i luften just dag! Solen skiner och det är ganska varmt idag! Sen har det varit lite dålig stämmning på jobbet senaste tiden och chefen ska sluta vilket inte alls är roligt. Han är verkligen den bästa och då har vi inte ens haft honom som chef särskilt länge men han är en klippa. Tidsoptimist men ruskit bra! Sen att jag jobbat så många dagar i rad är ju inte optimalt..

Jag vaknade upp starx efter sju och gick upp (!!!) lade mig i soffan och glodde på tv en liten stund. När magen började knorra blev det frukost och vid halv elva när bilen skulle byta parkeringsplats så tog jag mig till Gränby för en liten shoppingrunda. Det känns som en evighet sen jag gjorde just det. Shoppa. Det är ju hur kul som hellst. Dels för att jag är riktigt nöjd med det jag hittade (kläder OCH inredning) och för att lite av inhandlingen är presenter. När man ska ge bort saker blir man extra glad. (men inte lika glad som när man hittar ett par drömskor..ni vet sånna där snyggisar som är to die for. Som inte ens behöver vara sköna för att de är sååå grymt snygga.. letade idag men fann inga... Buhu) 

Nu är jag tillbaka hemma och ska pyssla lite. Dels försöka mig på att sy mina hissgardiner som ska till köket men jag gissar att det inte kommer bli av just idag. Men jag har köpt mig en lampa.. Eller nä det har jag inte gjort men däremot ett lampsladd med turkost rep och en lampskärm. Jag gjorde nämligen ett försök med att måla om vår vita rislampa i sovrummet med turkos möbelfärg. Den är assnygg när lampan inte är tänd men när man tänder det (vilken knappt märks för att det släpper inte igenom mycket ljus) så ser det ut som ett skolprojekt från när man gick i tvåan på lågstadiet... Ett dåligt projekt i tvåan..


Senare idag beger jag mig till föräldrarna för en myshelg. Födelsedagsfirande, rally på isen och grillning! Mmm, jag längtar!



Vad farao, ibland saknar jag dig bloggen. Ska bli bättring!




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: