2011-11-30
 19:40:19

Snygg.

Smakprov på bilder. Bättre bilder få komma. För och efter bild kanske till och med!



Jag har ju ett tag försökt att spara ut mitt hår. Vill ha långt blont svallande hår. Hår som jag skulle göra hollywoodlockar med, roliga uppsättningar med och ha allmänt snyggt reklam-för-shampoo-hår! Men vägen dit tar ju så himlans lång tid, känns det som. Jag har som inget tålamod och just hårlängden som man har medans man sparar ut är ju inte särskillt roligt just eftersom man ju just är missnöjd med längden.  Jag fick ju lugg sist jag klippte mig och det gjorde verkligen jättemycket. Med lugg fick jag ju i alla fall en frusyr medans jag sparade ut till mitt långa svall. Jag trivs som bäst i långt eller kort hår (för mig kort)/ väldigt blont eller väldigt mörkt!

Jag har alltså hållt på och sparat ut nu ett tag men i förra veckan blev jag helt less och bestämde mig för att gå tillbaka till en gammal frisyr som jag hade för ett par år sen och som jag var super duper nöjd med. En av mina absoluta favoritfrisyrer som mina kära kusin klippte ihop! Idag var jag till Martina och Salong My Hair och fick det kort och jätteblont! Är asnöjd, det är verkligen supersnyggt!  Haha, hon gick igång på att få klippa bort så mycket och långt hår. Hon började med att klippa av dryga dm innan hon skulle färga det för att slippa färga hår som ändå bara sen skulle klippas bort! Sedan var det färgning som gällde för hela slanten med massa olika snygga blonda färger. Sedan när hon började att klippa frisyren sa jag åt henne att klippa ännu kortare. Att hon sen fick använda sig av en ny klippteknik till min frisyr gjorde saken bara bättre, haha!

Toppenresultat!

Efter friseringen mötta jag och Martina upp Niklas för lite ärenden på stan, presentinköp till morfar och ny peircingstav bland annat. Håller på att måla om en bokhylla här hemma också och skulle ha färg till det med hittade inte rätt färg så den jakten går vidare.

Efter att bara ha ätit lite pepparkakor och tomteskummisar var jag och martina väldans hungriga och drog med N till Martinas lilla ess i skjortärmen och åt tacomiddag.

Nu är vi hemma igen och sitter bland alla kartonger och drömmer oss iväg till på fredag och flytten!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: