2011-01-07
 21:14:23

På bussen

På väg in till stan för jobb idag så tog jag bussen. En liten dam kom och satt sig bredvid mig och började prata för fullt om bussen som hon stått och väntat på i tre kvart då de två tidigare bussarna inte dykt upp. Jag tänkte att hon var lite upprörd och därför ville "prata av sig" men sen skrattade hon och pratade på om vintern och massa annat. Hon sa att hon brukar prata med allt folk hon stöter på, det blir så mycket roligare då sa hon och det tycker jag hon har rätt i. Annars brukar ju vi svenskar vara lite tillbakadragna tyvärr. Ett litet minus med att vara svensk faktiskt. Jag sa att hon fick en stjärna i kanten för att hon var så trevlig och social och det tackade hon för. Vi gick av bussen på samma ställe. Hon önskade mig en trevlig dag och jag önskade henne lycka till med bussen när hon skulle hem igen så hon slapp vänta i 45 minuter även för att ta sig hem.

Trevligt som sagt! Mer sådant.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: