2011-01-19
 16:28:26

Har månen flyttat närmare?

Just hemkommen och jag fryser....Skulle ju cykla i morse men det var så himla halt så jag vågade faktiskt inte. Det var ju dömt att misslyckas så det blev bussen istället men för att ta igen det så promenerade jag hem från jobbet i stället. Det tar sin lilla stund kan jag tala om så det blir nog cykeln i framtiden.. Eller i alla fall ta med en frukt eller något att äta innan jag går hem. Magen min kurrade ju efter halva vägen eller i alla fall så sjönk blodsockret på vägen så fick gå fort som attsingen när jag började närma mig hemmet. Men på en raksträcka så fanns månen i änden av vägen, såg det ut som. Som en stooor gul boll som mhängde lite precis över vägen.. Helt galet hur den kan se så stor ut och som om den nästan är mitt framför ögonen på en ibland. Attans att jag inte hade någon kamera att fota med.

Det sköna med att promenera är att man kan ta sig tid av att bara njuta av alla vara
. Man gör ingen att förutom att lyfta ett ben framför det andra, 1,2,1,2,1,2,1,2,1,2,1,2,1,2... Man lär sig hitta lite mera än bara på bil vägarna, hitta alternativa vägar och så kan man ringa ett samtal eller två. Jag ringde och kollade läget med min solbrända vän som just kommit hem från andra sidan jordklotet som hon var på semester över jul,nyår och hennes egen födelsdedag! Bali verkar vara toppen så får skriva upp det på min dit-vill-jag-resa-till-lista!

Nu ska jag ta och svida om till mjukisarna för jag fryser som ett löv sen promenaden sen blir det till att laga Korv Stoganoff! Mums!


Johanna

Korvstroganoff blev det här med! :)



PUBLICERAT: 2011-01-19, 22:04:40 | URL: http://rixpucko.blogg.se/
Johanna

Korvstroganoff blev det här med! :)



PUBLICERAT: 2011-01-19, 22:06:45 | URL: http://rixpucko.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: