2011-02-07
 12:13:05

Konstigt. Roligt. Charmigt. Skumt.

Ny dag. Nya sevärdigheter. Nya skratt. Nya upplevelser. En ny lördag.

Brunch och promenix och lite guidning från köpenhamnsbon
för att sedan möta upp aninas pojkvän också. Vi kikade på folketinget, slottet, operan och lite annat. Jag såg tydligen en väldigt känd sångerska/kompositör, gick halvt på henne men vet inte alls vem det var. Jag gick med en stor kaffe i handen och kom underfund med att köpenhamn är en toppenstad. Så himla mysig, eller hygglig på danska.

I lördags var vi även på det konstigaste, knasigaste och roligaste ställe jag någonsin varit på. Christania. Konstiga hus men konstiga vinklar och konstiga färger. Hela stället var som att besöka alice i underlandet. Himla häftigt men oj så knasigt. Men på samma vis väldigt fint. Som en frizon mitt i köpenhamn. Som ett helt annat land.

Kvällen spenderades med en middag på restaurang där vi fick vänta på maten i en och en halvtimma då kocken jobbade helt själv och vi såg kocken slita som ett djur från platsen dr vi satt så vi hade inte mage att klaga. God mat blev det i alla fall.

Sedan till en provikativ bar och sen en bar till. Efter det gav jag och Anian upp och tog en vasin taxi hem. Hon hem och jag till mitt boende. Det var då min lördag inte var rolig längre för jag jag skulle betala min taxiresa så fungerade inte mitt kort. Gick in till reception men de kunde inte ta ut och ge mig pengar. Fick springa ut, runda byggnaden. Öven en gata och till något annat lite hus med en bankomat men kortet fungerade inte där heller. Så jag fick ringa Anina och åka med taxin dit och få pengar av henne, för att sedan åka tillbaka till hotellet. Fick ringa och väcka N där hemma för att han skulle kolla upp nummer till min bank. Ringde dem men de kunde inte hitta något som var galet. Rätt summa hade dragits från mitt konto. Pengar fanns kvar men det måste ha varit en bugg i systemet och ingen uppkoppling till min bank. Sur och arg som attsingen var jag vid detta laget. Resten av gänget hade nu kommit hem, de gav upp ganska fort och kom hem de med.. Jävla bank säger jag! Dagen efter fungerade mitt kort sam vanligt igen.. skumt!

Lyckad lördag? Jajjemen, bästa upplevelserna var denna dag men inte efter min taxiresa.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: