2010-09-09
 10:14:17

Varför ska det var så svårt?

Jag skulle säga att jag är duktig på att laga mat. Jag gillar att laga mat. Rolig, ny mat. Testa sig fram men utgå från ett recept. Jag kör lite på känn. Det är jag bra på. Men finns saker som nästan aldrig blir bra, eller  blir  precis så som jag vill ha det.
  • Kokt potatis.
  • Kokt pasta
  • Stekt ägg
  • Kokt ägg


Ska inte dessa saker vara de grejer som ska vara enklast? Bas grejer i köket man ska kunna. Jag kan koka potatis, men den där potatisstickan och jag är inte riktigt vänner. Jag kan koka pasta men i slutet är det ju sekunder det gäller för att den ska bli perfekt. Och ska man ha smör i? Ska man skölja av pastan? Ska man i olja i vattnet? Finns många meningar om det. Stekt ägg däremot, det kan man tycka är superenkelt men nej nej, jag har mitt sätt som jag vill ha det på, och lyckan är på topp när den blir perfekt, händer dock inte så ofta. Kokt ägg och koktid...Dont even go there!


LoveJennifer♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: