2010-09-02
 14:30:52

Uppe på vinden

Varit uppe på vinden hemms hos mina föräldrar. Jag har nämligen mängder med saker där uppe. Ett projekt jag har är att få lite mer struktur där uppe så att man vet exakt vad man har sakerna och vad dte är för saker som ligger i de olika lådorna. Nu står klädlådor sida vid sida med gamla skolsaker och samlingsserviser. Jag vill ha allt uppdelat  sektioner. Och allt det där ska ju flyttas därifrån någon gång och då är det bra att veta vad som är mitt och vart det står. Halva vinden är iofs mit så det är ganska mycket som ska sorteras men det måste ju göras. Jag och min mamma började iförrgår med att ta ned två lådor med barnkläder, man måste ju börja någon stans.. Vi var riktigt duktiga att slänga och spara. Slänghögen blev mer än en stor svart sopsäck. Efter, när vi var klara, såg min mamma mycket nöjd ut och sa:

- Nu har vi rensat nästan halva vinden!


Min pappa höll inte med. Det där var väl som en ett litet halmstrå i höstacken...

Det var i alla fall kul att sitta där och gå igenom alla kläder. Minnas saker som man gjort i dem och inse hur liten man faktiskt var. Nu är man tydligen inte så ung längre. Fick en verklighetsuppenbarelse när jag fann min studentmössa. Det var en av de roligaste dagarna i mitt liv och mössan satt så fint på mitt huvud hela dagen, kvällen och natten lång. Skratt, rop, presenter, bubbel och nära och kära! Nu har den börjat få lite gula fläckar på den förr kritvita mössan. .Kan man bleka bort det på någe vis? Eller måste man inse fakta att det tydligen var några år sen.. Fast det var inte så länge sen så att mössan ska hinna bli gul på så kort (!?) tid!

Jag på studenten



LoveJennifer♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: