2010-09-21
 20:44:45

Om två årstider

Är inte dessa bilder helt underbara. Sol i ögonen, blommor och klarblå himmel. Tänk er att ligga på en sommaräng (när man nu gör det men tänk er tanken i alla fall, ni vet precis som man säger på sådana där avslappningsband (?!) ).  Solen i ögonen och man tittar på molnen och fantiserar om vad de föreställer och ingen annan ser det du ser. Mysig tanke bara. Flumtanke men ändå en fin tanke.

På  väg ner på stan i dag (jag på min otroligt snygga vita cykel och N promenerandes) diskuterades hösten och dess karaktärsdrag och att sommaren nu faktiskt är som bortblåst i två årstider till. N ser charmen i denna årstid lite mer än mig. Regn och rusk och kyla är inget för mig. Om man nu inte får sitta inomhus med filt, en stor kopp te och en filt framför TVn det vill säga. Jag fick nog av regn och rusk förra hösten på Irland.  Där gick iofs regnet och kylan in i benmärgen, så blir det inte här i svea rike på samma sätt.

Jag gillar höstens färger mer än regnet.

Jag gillar myset inomhus mer än att bli kall av kylan.



 

Nu ska jag återgå till Idoltittandet och mitt glassrecept. Mumsigt va?!


LoveJennifer♥

 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: