2010-09-28
 21:56:58

Nu är det tisdagsmys

En helt okej tisdagskväll. Jag och N tog oss till nyöppnade Coopaffären en bit bort. Hoppade upp på våra cyklar (gud vad jag är glad att jag har en cykel igen) och tog en cykeltur. Var en riktigt fräsh butik men inte ens butikspersonalen hittade ordentligt eller kunde kassorna. Stod i kassan väldans länge., inte för att dte gjorde mig något men ändå. Men det kommer nog. VHar ju bara varit öppet några dagar. Perfekt cykeltur i alla fall för att åka och handla. Blev en massa gott!

 

Sen blev middagen riktigt bra också. N har som uppdrag i höst att få till den perfekta bearnaissåsen. Han säger att han ska kunna det som rinnande vatten. Så jag tyckte att det var dags för honom att börja träna så middagen blev fläskfile, hasselbackspotatis, bearnaissås, tomatsallad och en öl. Inte en helt fel tisdagsmiddag. Eller hur? Vad är det som säger att man inte kan "lyxa till det" en tisdagskväll. Varför ska man alltid spara allt lyx/unnande tills på helgen. Det är väl i veckorna man verkligen behöver uppmuntras?

 

Efter middagen blev det kaffe och hemlagde vanilbullar, framtagna ur frysen, doppade i smör och socker. Precis som mormor gör! Mums!

 

Nu sitter vi båda i soffan med en dator i famnen. Tanken var att vi skulle titta på en film som går på tv men tror ingen av oss tittar. Så nu kanske man kan säga att tisdagsmyset är slut nu, haha!! Nu ska jag lyssna på lite musik istället. Älskar musik! Tänk vad musik kan göra. Att man kna förknippa en speciell låt till en speciell upplevelse/minne eller en tid i ens liv. Och tänk när man spelade in musik från radion så man hade det på band. Ett himlans hackande blev det i låtarna men ack så charmigt nu.

Håll tummarna imorrn!!!! Jag håller hårt, hårdare, hårdast!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: