2010-09-13
 15:27:23

När mamma har rätt

Jag tycker inte om trasiga strumpor. Ja jag tycker inte opm trasiga saker alls för den delen. Men min kära mor hade, i min uppfattnig, trasiga strumpor på sig för inte så länge sen, ni vet när de inte riktigt gått hål i men de är så tunna på vissa partier att de vilken sekund som helst. Jag tyckte hon skulle slänga dem och lät så där störig som om "så där skulle jag aldrig gå". Men så fär nån vecka sen så hittade hon mina favvo raggisar (jag älskar raggsockor, en av de bästa uppfinningarna (!?) ever) och så var det två riktiga hål i dem. Hade dock inte mage att slänga dem så jag sa " Att det är inte samma sak" Men jo visst är det det och idag tog jag på mig dem för sista gången.

Hejdå blåa raggisar! Nu ska jag slita ut de grå istället. Och nu är det ju faktiskt okej att börja ha raggisarna på sig, nu när det blir höst, regn och löven byter färg.

Hösten är ju vacker. Nu har löven snart samma färg som väderkartan under de stekheta sommarmånaderna. Nu är luften lätt att andas. Känns frisk på något vis. Och på hösten är det okej att varva ner. Tända ett ljus, tända brasan, sätta på sig myströjan, ligga under en filt och titta på tv eller spela lite spel. Nu ar rödvinet över från rosevinet. Pumsen byts ut mot stövlarna. Nu byts jordgubbarna ut mot plommon.


Jag håller tummarna för saker just nu ska hända men jag är positiv. Det löser sig och jag ska njuta! Le och var glad, allt blir så mycket roligare då, eller hur!!?

LoveJennifer♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: