2010-10-29
 17:46:54

Vad blir det för mat?

Igår var det filmkväll hos brorsan som sagt med middagsbjudning. Jag och N försöker alltid gissa vad det kan bli för mat. Det gjorde vi igår igen på bussen. Lax i ugn, fish and chips, köttfärslimpa, kyckling i ugn.. Som N utttalde det:

-Det är så spännande, för man vet att det blir bra.

Man vet att maten alltid är god och bra. Vi gissar jämt fel. Men maten var lika god för det, om inte bättre. Broren min är en hejdare i köket. Testade en drink också med en ny apelsinjuice från ica tillsammand med vodka (!?) och passionfrukt. Det satt fint. Sen blev det film. Cop out tror jag den hette. Riktigt skoj var den, lite knasig men skoj.

Denna var riktigt god.




Nu väntar bakpotatis med skagenröra
(inspirerat från Ns pappas recept med stenbitsrom,lök och räkor) sen ska jag bege mig på tjejkväll med vin. Ska bli riktigt skoj.

Imorgon blir det hem till C&C. Vi ska ägna typ hela dagen till att förbereda kvällens middag: öländska kroppkakor. Ska bli riktigt skoj. N har aldrig ätit det och inte heller för den delen gjort dem själv. Jag har gjort det en gång förr och det är ett riktigt handkraftvärk men skoj att göra det själv!

Vi har ju C gamla öländska  recept från hennes pappa men finns ju på recept. nu också. Bild därifrån.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: