2010-10-02
 19:07:10

Pizzan i ugnen väntar

Idag blir det pizza till middag. Står i ugnen nu och väntar på att bli klar och snart också uppbeten. Hemmagjord med massa gott på och massa ost! Jag är superduper hungrig också så det blir det ännu godare med middag. Plus att jag sitter i köket just nu med blicken riktad mot ugnen. Blir ju ännu mer hungrig då.

Dumt drag av mig.


Tänk vad bra att det finns så mycket god mat
. Och att man faktiskt behöver äta. Mat är ju vårt bränsle. Vad skulle man göra utan mat liksom? Hemska tanke?! Och tänk vad en massa olika sorts mat det finns. Det är ju lite tråkigt det här med att man har lite dålig matfansasi ibland. Det blir ju oftast samma lika mat som man kommer på och lagar. Man skulle ju kunna äta olika recept varje dag om man vill. Det är ju kul att testa olika maträtter. Inte för att man kanske skulle ha ork att laga olika hela tiden. Finns kanske inte riktigt tid för det i vårt samhälle idag.

Men jag skulle vilja uppmata mer folk att laga olika saker, testa på saker.  Vet att jag fått detta från mina föräldrar.  Det uppskattar jag. De gillar att testa nytt och laga olika saker. Men jag ska bli bättre och snart borde jag nog faktiskt styra upp detta med alla mina recept. Göra en ordentlig receptbok/pärm? Eller börja med en prenumeration kanske?


Ska skriva upp det på min att göra lista; Laga mer varierat. Testa mer olika maträtter och recept!


 

Nu blir det middag!

 

Over and out!

 

Ha en mysig lördagskväll!

 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: