2010-10-22
 09:12:57

Ingen bra start på morgonen

Sitter nu hemma i soffan med en nybryggd kopp kaffe. Lampan är inte riktigt tänd och flera värmeljus är tända och världens bästa filt om mina kalla ben. Kan låta som jag har det väldigt mysigt här hemma så här på morgonen. Visst har jag det men notera de kalla benen.. Varför har jag kalla ben? Jo för att jag har varit ner till tågstationen och tillbaka!! Varför det kan man undra? Jo för att jag skulle in till stockholm på intervju på morgonen.


Jag gick upp tidigt, jag gjorde mig i ordning. Jag åt frukost tillsammans med N som skulle till jobbet. Jag hoppade upp på cykeln i kylan och cyklade i illfart till tågstationen. Jag köpte mig en tågbiljett. Jag satt mig på tåget. Jag började läsa min bok. Hann pusta ut och andas. TVÅ minuter innan tåget skulle gå så fick jag ett sms där det står att att intervjun är inställd. Skulle få ett samtal i eftermiddag om att boka en ny tid. Jag plockade ihop alla min grejer FORT och hoppa av tåget. Och där stod jag på parongen igen. Med en biljett som redan var betalt men som inte skulle utnyttjas. Lite sur blev jag allt men jag chansade och gick till SJ och frågade om man kunde få tillbaka pengarna. Och den trevliga mannen i kassan sa "självklart får du det". Då blev jag glad. Service kallas det! Ja men det var ju bara att ta sig hem igen.. Hoppa upp på cykeln och ta sig hem. Kul? NOT!






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: