2010-10-31
 10:29:04

Fortfarande mätt

Jag är fortfarande mätt sen gårdagens kroppkakeätning hos bästa C. Det gick ganksa fort att tillaga dem, trodde det skulle ta längre men vi var riktigt snabba. Och gott var det. Riktigt gott. De blev vberkligen superbra. Jag har ju längtat efter detta ett bra tag nu så var skönt att stilla begäret. N hade aldrig ätit det förr och han blev positivt förvånad och gillade det. Man säger ju att man äter med ögat också, att det ska vara färgglatt för att tillata ögat. Det kanske jag inte skulle säga att öländska kroppkakor gör. Men ack så gott det är. Man äter ju också tills man blir proppmätt men jag tror man gör det också för att man inte äter det så ofta just för att det är ganksa kruxigt att göra dem. Flera timmar av jobb. C&C hade visserligen förberedit lite som underlättade mycket.

Del 1: Finhacka, blanda.
Del 2: Skala, riv, vrid ur, blanda, plata ut, fyll, gör till boll, koka.

Detta ska vi göra om C&C!! Tack för en mysig lördagskväll!


Nu ska jag packa väskan och vänta in taxi Brorsan för vi ska åka till föräldrarna. Var ett tag sen sist så ska bli skönt. Plus att vi ska ner till sommarstugan och hämta vinterkläder och dyligt. Är ju inte så varmt ute längre.




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: