2010-11-10
 11:20:49

Snön ligger vit på taken

Snön som föll igår ligger mer eller mindre kvar på marken. Ialla fall här nedanför på gården. Galet vilket väder det var igår. Nu ser prognosen bättre ut. Mysigt med snö och skönt att det blir så mycket ljusare ute. Gillar inte bläcksvart.. (Min mörkrädda sida som talar)


Balkongen för någon vecka sen..Utan snö..


Balkongen igårkväll..Med snö..


Nä nu ska jag snart ta mig in till stan för att träffa Åretösen som har flyttat till Uppsala i veckan. Skojilajbans! Roligt att det är så många som bor i samma stad nu. Oftast är ju alla ens vänner alldeles utspridda i svreige/världen men blir fler och fler som bor här nu. Kom hit alla andra också vettja så vi kan leka och mysa jämt. Min sötnos till vän J skrev såhär på Facebook för någon vecka sen och jag tycker Uppsala är en utmärkt stad att samla alla på:

"Dagens idé: Alla mina vänner flyttar till samma stad (icke sthlm) men något centralt i sverige. Då kan vi umgås å göra massa roliga saker tillsammans å man behöver aldrig ha tråkigt. Vi kan resa tillsammans, spela spel, träna, tävla, baka, hänga, chilla, bjuda varann på mat m.m. Det tycker jag att vi bestämmer då behöver vi bara förslag på stad.."


Det roliga var att någon frågade varför inte huvudstaden var ett förslag och då svarade hon såhär:

- Stockholm en stad där det finns regler om hur man ska stå i en rulltrappa.... behöver jag säga mer?

Eller min kära Kusin Vitamin som svarde såhär:

-Jag röstar för en pytteliten ö mitt ute i ingenstans,så ingen kan rymma!


Är de inte för söta mina kära vänner! Jo, dem är dem bästa! puss på er!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: