2010-11-06
 21:08:21

Jul jul strålande jul

Förra hösten/vintern så satt jag och hade ett sug efter julmust, glögg, lussebullar, pepparkakor och allt som hör advent och julen till. Hade nog mycket med att göra att jag inte hade tillgång till just detta då jag befann mig i ett annat land som inte hade sådant. Varför är det så? Det som är så gott? Det spär ju på julkänslan och jag älskar julen.

Kommer ihåg hur glad jag blev när jag fick julmust, julkalander och pepparkakor skickat till mig från sverige till irland. För att inte tala om mina underbara C&L som skickade ett brev till mig med rosa juldekorationer. Hur bra känner man inte mig då? Fick en ju att fälla en tår. Eller gången då jag fick en rosa adventsljusstake av min kusien första julen som jag bodde själv olch fick pryda mitt annars snygga knallrosa badrum, det rummet var jag stolt över, haha. (jag har väl varit förknippad med rosa väldigt länge tror jag, som en kul grej, inte så att jag önskar mig ett rosa hus eller så men jag gillar rosa.. Vet inte varför, är ju egentligen inte så stilrent, som jag egentligen föredrar, men jag bara gillar rosa.

I mitt stora fina hus som jag ska ha när jag blir gammal så ska det vara vitt vitt vitt. Men rosa måste finnas med någon stans...ljuka oskyldiga härliga rosa) Nu bara väntar jag på att få packa upp alla julgrejer här i lägenheten och pryda balkongen med en ljussslinga!


Låter som om det är jul snart.
. men nej nej.. några veckor får jag nog allt vänta.. Julen går ju jämt så fort så man får ju njuta lite i förväg så det känns lite längre..

Längtar tills det står adventsljusstakar i varje fönster.

Längtar tills det står snölyktor på alla gårdar.

Längtar till adventsgranarna stor på varje tomt.




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: