2010-11-03
 21:28:02

Hur blir det med gamla filmer?

Satt och sjöng någon konstig påhittad låt alldeles nyss (fråga mig inte varför, haha, antagligen tristess) och det fick mig att tänka tillbaka till när jag var liten och satt och kollade i sångboken hemma men inte kunde låtarna, kunde inte läsa heller för den delen så jag hittade helt på, baserade på bilderna till låten i boken. Vet att det en gång blivit filmat av mina föräldrar och finns på ett VHS band. Ni vet när man filmade med en superstor otymplig kamera med en stor lampa till.  Men det finns ju inte längre (fan vad jag lät gammal där..) nu är det ju bara dvd som gäller eller är det också på bortgång nu?  När jag var liten var det ju typ nytt med VHS, det fanns inte internet för svenssons, inte heller mobiler, förutom sådanda där dunderstora mobiltelefoner på 4 kilo (går ju int ens att jämföra med dagens telefoner), fanns ju knappt några tvkanler.. Shit så gammal är jag ju inte med utveckligen har verkligen gått läskigt fort när man väl tänker efter. Men hur gör man då med sådant material man har inspelat på videoband till dvd?! Det är ju skoj att titta på. Måste få min fallskärmshoppsvideo överförd till dvd.. Fallskärmshoppet var bland det bästa jag upplevt. Fick det i studentpresent efter att det stått länge på min önskelista!

Dags att ge julklappslistan snart! Åh vad jag längtar till julen.  Hämtade en julpyntslåda hit i helgen och i kökshyllan står nu glöggmuggarna. Ute i god tid I know..

Julen 08 tror jag detta är från, under granen var det fullt med klappar..

Vi är iofs ganska så många som firar jul ihop så blir väldigt mycket paket...




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: