2010-11-12
 09:43:15

Få stjärnor

Sitter och kollar på nyhetsmorgon och vinexperten betygsatt just glögg och alla glögg han testade förutom Blossa Glögg med Rom fick jättedåliga betyg, en eller ingen stjärna. Romglöggen fick hela fem stjärnor. Varför så dåliga betyg? Jag kan inte tänka mig att de är så dåliga. Han sa att de var för söta och inte alls prisvärda. Märket att han inte tycker om glögg. För sen när det gällde vin så hade han mycket mer inlevelse, han spelade till och med upp bakrundsmusik för att få in stämmningen på vinsmakerna.. Taskigt att framställa glöggen som dåligt. blev nästan arg på honom.

Hörs det att jag gillar glägg eller? En mysfaktor som hör julen till. Mina föräldrar har som ett litet gläggförråd och de har alltid massr med olika sorters glögg. Vanlig glögg, alkoholfri glögg, glögg med chokladsmak, glögg med saffranssmak, glögg med tranbärssmak, havtornsglögg och många fler. Jag som har problem med beslutsångest på sådana ting brukar få sto vid glöggbordet ett tag innan man kan välja. Jag och N sa att vi också vill ha ett såndant bord vid jul hemma hos oss.

Det är mycket vi vill ha;


  • glöggbord/samling
  • vinkällare/vinkyl
  • till mig: stor walkincloset med en hel vägg bara för mina skor
  • till honom: en ölgarderob (tänk heiniken reklamen-stuket)
  • stora fönster så man kan sitta i med en massa kuddar
  • ett hemmagym med bastu och bubbelbad
  • bibliotek där N kan sitta och avnjuta sin årgångswhiskeysamling
  • en massagefotölj

 

Nu ska jag hålla tummarna för att Kusin Vitamin är frisk idag så hon kommer hit till Uppsala idag så jag, hon och Årebruden M kan ses ikväll. Laga mat, drick vin och snacka gojja och ta upp gamla minnen och upptåg vi gjort ihop back in the old days. Nu ska jag sparka N i rumpan så han hinner med tåget till en gammal polare till han i Sundsvall där han ska vara i hela helgen. Och på måndag sen, börjar N sitt nya jobb. Spännande.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: