2010-11-28
 15:30:28

Äntligen

Nu får julsångerna börjas spelas.
Nu får man pynta.
Nu kan julstämmningen instämma sig


Märktes lite extra att julen är på ingång i går när jag var på T-centralen och Milda satt upp ett enormt riktigt pepparkakshus ( receptet är tydligen som följer ; 421 kg vetemjöl, 151.3  kg socker, 135 kg margarin,93 liter sirap, 93 liter vatten, 3 kg ingefära, 3 kg kanel, 3 kg nejlika, 3,5 bikarbonat) där barn kunde dekorera sina egna pepparkakor. Jag såg att tre syskon kom ut där ifrån och den ena blev lite sur för hans bror hade hittat grön kristyr till sin kaka och han hade ju bara vitt. Ingen av dem hann heller vänta på att det skulle stelna för pepparkakorna försvann snabbt in i deras magar.


Bild lånad härifrån



Julen är härlig!




Nu ska jag ut i kylan på balkongen och sätta upp ljusslingan så att alla de som testar sina skidor i spåret här utanför får lite ljus då snart solen försvinner.. Redan början skymma lite ju! Sen ner till förrådet för alla julgrejer för när N kommer hem från sin helg borta i Falutown kan dricka glögg, lyssna på låtar som den här och pynta litegranna. Mycket synd dock att jag ionte kunde följa med dit i helgen. Lite avis på N som har sett Kusin och H nya hem. Jag som hade första tjing på deras nya bäddsoffa. Vilken miss av mig att inte åka.





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: