2010-03-15
 17:20:54

Give me my money back



Fortfarande krångel med att få tillbaka depositen på lägenheten och resterande el räkningspengar, trots att det var ett tag sen jag kom hem från den gröna ön. Hyresvärden krånglar på och ömsom skyller på att det tar ett tag att kalkylera ihop allt, ömsom säger att han ska överföra pengarna imorgon och ömsom inte svarar alls. Men vi var ju ett gäng på Parkview som blev ett väldigt sammansvetsat gäng så nu har vi mailbombat honom och nu skriver han för femtioelvte gången att pengarna snart ska komma. Vi har även sagt att vi ska kontakta Universitetet för att upplysa dem och problemet. Jag tycker att det inte ska gå till så här men håller tummen nu för att han talar sanning. Är ändå väldigt mycket pengar vi talar om då vi är ungefär 13 personer som inte fått tillbaka sina pengar! Så tråkigt att ha detta hängandes över sina axlar och att mna måste tjata och kämpa så mycket.

Det är likadant med mina betyg från UL som ska tillgodoräknas här i sverige och det går pinsamt långsamt att få svar om hur det går. Skickas runt och får inge bra svar. Det var ju typ evigheter sen jag skickade in mina papper men inget händer. De har ju ett jobb att sköta och jag anser att det inte alls sköts som det ska. Att jag ska bli drabbad och påvekad av detta är inte heller rätt.

Det är så trist att tråkiga saker ska påverka den underbara upplevelsen jag hade på Irland nu så här efteråt. Jag fick kämpa för att komma dit och väl på plats var det ju underbart men nu när man är hemma igen så uppstår det åter problem.

För övrigt är det snart paddys day och det skär i hjärtat att jag inte är där. Är många av mina vänner som åkt tillbaka till de vänner som fortfarande är kvar. Vill vara med dem och fira.

Men jag hoppas att det kan firas ordentligt här hemma istället. Guinness för hela slanten ska det bli!! Vem är med mig?


LoveJennifer♥





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: