2010-06-29
 15:04:27

Personligt brev och CV

Ja det här med Personligt brev och Cv är ju inte det lättaste.  Jag vill ju stå ut och jag vill ju att dit jag söker ska uppmärksamma mitt brev och förstå att jag är bäst lämpad. Inte bara utifrån mina erfarenheter från tidigare jobb och utbildning, utan även från hur jag är som person! Hur ska man börja då? Vad gör att de uppmärksammar mitt brev?  Hur uttrycker jag mig bäst?  Jag tror på att vara personlig och rakt fram.   Men finns ju många olika sätt att vara personlig på, kanske ska man lägga upp en statusrad på Facebook om att man söker jobb. Eller som den där killen som för ett tag sen gjorde en skylt där det stod;

”Jag är jävligt trött på att vara arbetslös! Jag kan: stå i butik och sälja. Trädgårdsarbete. Andra jobb lär jag mig. Har ni ett jobb? Linus.”

Smart kille. Han fick ju napp på stört också så det var ju en toppenidee. Kanske ska ställa mig på tågstationen i Uppsala? Kan det vara något? Nä, första ska jag ta och skriva mitt personliga brev och skicka iväg det till ett fretag i Uppsala som låter riktigt intressant! Hoppas de förstår att det är MIG de vill ha!

Annars; är det någon som har ett utvecklande, roligt jobb åt mig som är realerat till min utbildning?



Puss och kram

'

Jennifer; The one and only.

Flexibel, lyhörd, serviceinriktad, rolig, trevlig, har personligt driv, tycker om att ha flera bollar i luften och  gillar långa skogspromenader.


LoveJennifer♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: