2010-06-17
 11:58:50

Jag är sugen på något..salt

En liten tanke bara....



Jag tycker att det är lite synd att salt inte är så bra för kroppen. Högt blodtryck kan man få, fram för allt.  Jag äter mycket salt.  Säkert mer än en tesked som det är rekomenderat. Rent salt. Helst havssalt, ni vet de där bitarna. När skålen står framme på bordet. Hårda grönsaksbuljongsbitar är också gott. Jag vet, det låter konstigt. Har fått många ögonbryn höjda när detta nämns. Men det är gott. Min mamma har berättat för mig att en av hennes arbetskamrat en gång sa, att när hon var i Asien hade hon ätit det äckligaste hon någonsin ätit, och det smakade som ren grönsaksbuljong. Jag tror jag hade tyckt om det.

Vanligt i salt är ju att man tillsätter kalimjodid som en extra jodkälla, det borde jag iallafall inte ha brist på  jod alltså. Alltid något positivt. Jag tror inte att jag får i mig så mycket via maten, bara det som man själv kryddar med. Så det är ju bra, men sen äter jag ju rent salt bara så där. Bara för att det är gott. Har blivit bättre på att salat maten mindre, kryddar med en massa annat. Men jag bara undrar vad är det som gör att salt är så skadligt för kroppen, egentligen?!



Mina fina salt och pepparkar som jag fått i födelsedagspresent av kusin T. De ser ut som två stenar på bordet.

 

Nu ska ja sgluta fundera över saltet och ta och packa ihop för att hoppa in i den fullprpppade bilen och köra till mitt paradis!

 

Puss på er, ha en underbar fortsatt dag!


LoveJennifer♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: