2010-07-31
 20:44:33

Polis Polis potatisgris?

Varför är det så att när man ser en polis på vägen så blir man helt plötsligt nervös även fast man inte gjort något alls och är alldeles laglydig. Då behöver man väl inte bli nervös. Det är ju bra att polisen är ute på vägen. Men igår när jag åkte till Öregrund för att lämna av brorsan och köpa mat med N, så stod de precis där man kör in och det blir 50 km/h. De vinkade in mig. Hjärtat stod nästan i halsen på mig och jag vevade snabbt ner rutan. Polisen frågade efter körkort och bad mig blåsa i den där plastgrejer i 3-4 sekunder tills det gav ett ljud. Jag har ju giltigt körkort och jag var ju alldeles nykter och visste ju att allt var frid och fröjd. Polisen sa tack och ha en trevlig kväll. Detsamma sa jag och körde min väg. Fortfarande med fler hjärtslag utöver det vanliga. Första gången jag blev stoppad och nu med en erfarenhet rikare. Nu har jag blivit stoppad av polisen och har blåst. Intressant.

Men varfrör blir man nervös när man ser en polis? Om man bara möter en polis? Konstigt!

LoveJennifer♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: