2010-07-15
 10:08:44

Nu ska det glänsa

Sitter på golvet. Sitter på rumpan, mot ett trägolv. I ett hörn. I vårt vardagsrum. Det är tomt här. Det är endast jag och de tomma väggarna idag. Och en himlans massa rengöringsmedel, de är mina kompisar idag. Uppdraget för dagen är flyttstädning. Så mitt yrke idag är städerska. Man skulle kunna säga det för jag får typ betalt. Eller ialla fall nästan. Jag och N tog i hand i går och gjorde en deal att jag skulle städa och så skulle jag få 4 klänningar och två par skor. Jag tycker det är en bra deal. Jag tror han är ganska nöjd med den också. Jag tror även att han just as we speak snackar med sina kollegor om han eller jag gjort det bästa köpet. Jag tycker nog båda att vi gjort ett bra köp och det är ju huvudsaken.  Jag skulle ju ha städat halva ändå liksom. Nu har jag en halva till som jag får kläder och skor för. Och N har redan tagit fönstren när jag var i Spanien. Annars skulle jag ju inte fått någonting men det får jag nu. Och så farligt är det inte att städa. Roligare saker kan man ju göra men jag har ju vanan inne att flytta och städa. Jag har flyttat alldeles för mycket. Men jag han ju vanan inne som sagt. Jag ska snart sluta flytta så mycket! När jag skulle adressändra så sa det error för att jag redan har ett ärende där.,, haha så fick ringa och kolla upp det och då såg de hur mycket jag har adressändrat de senaste åren. Gud va de tjänar pengar på mig!




Igår var vi iväg och mötte upp några vänner och gick ut och åt middag på ett  nytt men redan gammals ställe. (de öppnade i höstas men har redan bytt namn). Solen sken, det var varmt. Middagen var god, vinet var gott och vi snackade om allt möjligt. Stunder som dessa kommer jag sakna när vi flyttar. Inte för att det inte går att upplev aigen. Det är ju bara att hoppa på tåget (eller hoppa in i bilen om vi nu får tag på en sån ) och åka hit igen och hälsa på alla som bor kvar. Så lätt blir dem inte av med oss!


Nä nu ska jag ta och fortsätta med städningen. Ska vara klar tills imorrn! Nu ska diggas musik. Komemr se ut som en tok men nu ska här taggas för städning. Dagens workout!
'



LoveJennifer♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: