2010-07-26
 17:41:58

En dikt om sommaren

Letade runt lite på internet efter en sommardikt. Kände att jag var på det humöret och så  fann  jag denna. Vet inte vem som skrivit den men fin var den ialla fall. Skulle vilja kunna skriva lite dikter själv, gjorde det när jag var yngre. I en svart bok med något ljust motiv på framsidan. Men tror inte jag har rätta knycken nu. Tänkte dela med mig av den här dikten i alla fall. Ramar in sommaren lite. Kärlek och sommar, hand i hand.

I sommargräset ligger jag,
med brunbrända ben och mina sandaler
Och känner solen gassa,
på lilla mig vid sommarstugan
Hur jag genom sugröret,
dricker hallonsaft och äter jordgubbar
I hagarna vill jag vara med dig,
bland blommor och bin


Ute till havs,
ligger vi och solar på en båt
Och känner vågorna längs vår resa,
genom skärgården en solig dag
När jag sömnig blir,
då tar jag mig en glass och lyssnar på fåglarna
Att bara vara med dig,
får mig att tänka på sommar med solen och bad


Med snäckor kring halsen,
och blomdoft i luften
Ska vi uti hagen vandra,
och äta tårta med smultron
I gräset ska vi springa oss varma,
och spela fotboll hela dagarna

 


 


LoveJennifer♥

 



Anonym

Glass är aldrig fel. :P



PUBLICERAT: 2010-07-27, 11:32:55 | URL: http://tvminnen.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: