2010-08-09
 12:27:38

Blixter och dunder

Regner öser ner. Det är grått. Dåligt väder stavas det. Fast man får väl inte säga att något är dåligt väder men jag kan ju säga så mycket som att det finns roligare väder, som strålande sol och värme. Inte det här klibbiga vädret. Luftfuktigheten är hög och inget torkar.

Så konstigt det här med väder för imorse var det spegelblankt här nere vid vattnet och planen var att ta en sväng ut och ro. Men det sket sig. Nu oskar det och har sig här. Dock itne lika illa som det var i lördags natt. Då var vädret helt galet. Sista dagen på Båtveckan i Öregrund, i öltältet på kvällen var marken som en stor vattenpöl. Det bara forsade in vatten. Alla var dyngsura och ett par gummistövlar hade suttit på sin plats och inte ett par svarta högklackade pums.

(Det var dock väldigt skoj där, trots regnet. Träffade massa roliga vänner och bekanta. Vissa av dem hade jag inte sett på, jag vet inte när. Kära återseenden.  Skoj kväll sammanfattningsvis. Roligaste var dock att jag och martan hade EXAKT samma outfit, från topp till tå.  Helt oplanerat. Knasigt! )

När jag körde hem på kvällen så såg jag dem häftigaste blixtarna som jag någonsin sett i hela mitt  liv. Först trodde jag att det var några dunderfyrverkerier men det blev alldeles ljust, som om det var mitt på dagen. Det var minst 10 blixtar över hela himlen. Riktigt häftigt men lite läskit på en och samma gång. Man ska ha respekt för sånt. Men ack så vackert det är, på en och samma gång.

Oj nu oskar det mera, måste nog stänga av denna manick då. El och oska går väl inte hand i hand.?

Over and out! Nu ska jag pussa min pojkvän tänkte jag!

Puss på er alla fina

LoveJennifer♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: