2009-09-09
 11:07:26

Olika entusiasm hos lärare

Tjingeling!!

Gårdagen vara andra dagen i skolan, gick på några lektioner, fick lite papper och blev ännu mer fundersam. Det är mycket att ta in så här i början; bli registrerad, få mailkonto, tillgång till alla kursrum på internet osv. Och allt detta sker inte, för utbytesstudenterna, likadant som för alla andra. Vi är lite av specialare vilket gör saker lite krångligare. Vi har nämligen två veckor på att testa olika kurser och sen kommer vi inte bli registrerade på de valda kurserna föräns den 18:e vilket gör att vi får svårt att kunna logga in på kursrummen för att få alla powerpiont presentattioner, litteraturlista och lärarens anteckningar...

Är skillnad på lärare.. En lärare sa inte så mycket igår, hon delade ut ett papper till oss där allt om kursen stod, typ antal lektioner man måste gå på, hur många gruppövningar man måste göra och om de olika exemenationer som gäller i den kursen. Men mer än att dela ut detta papper var det inte. På nästa lektion var läraren jätteentusiastisk. Han pladdrade på i en hel timma även om lektionen bara varade i 50 minuter. Han tycker nog om sitt ämne; marknadsföring & kommunikation. Vi diskuterade frågor som; Når marknadförraren ut med sitt budskap, sin reklam? Vad är budskapet och hur når man ut med ett buskap? Han menar att reklam inte är likadan som förr och utvecklas i ett nytt forum och det verkar jätteintressant att studera. Han sa även att det är VI elever som kan det här för att vi växt upp med det, han han växt in i det. För oss är saker kanske uppenbart men vi kankse inte alltid är medvetna om att vi kan allt detta. Även en annan sak som han sa som jag gillade; i den här kursen finns det inga svar som är fel!!!! I like!! Sen kommer det inte vara något slutprov när terminen är slut för att alla uppgifter vi kommer göra under terminen räcker. Mellan Skolvecka 9 och 11 så kommer vi ha ett stort arbete. Detta gör att det bara är 4 prov i de andra kurserna som ska göras i slutet av terminen under tentaveckan här för mig!! Jej!

I går kväll lagade vi i min lägenhet mat ihop med tjejerna våningen under, snacka lite goja och så. Men alla var så trötta så blev inte så långvarit. Jag gick in på mitt rum och kolla på idol via tv4.se! Det är ju nu det är som roligast med alla uttagningar. Själva veckofinalerna är inget jag tjoar för även om jag tittar på det då å då. Bra med internet!

Idag blir det några lektioner och träff med min handläggare för alla mina kurser här. Vi ska väl kolla läget, atta alla kurser går ihop, så att ingen krockar med varanadra och så.

Kvällen kommer bestå av kåraktiviteter!


Love
Jennifer♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: