2009-09-07
 10:06:33

Lugn Söndag

Söndagen blev en lugn sådan. dagen fördrevs utan vidare underhållning. Ringde svininfluensalinjen åt Stef men det var ingen fara. Ingen svininfluensa här!

Lite senare dök  Joel och Pörney upp här. (nya smeknamnet för den ena Per. Då vi har två Per och varje gång så frågade någon " vilken per?" när man nämde detta namn så nu är den blonda Per Pörney)De skulle hämta sina cyklar och joels kamera. De skulle bara komma upp och säga hej men de stannade visst några timmar med pladder, middag och schemakikande. Det uppskattades. Joel fyller år imorrn så då blir det tacos hos han. Perfekt att gå direkt från skolan!

Mitt schema verkar helt okej, förutom att jag slutar kl 18 både måndag och tisdag! sen vet jga inte när gruppträffare är än då man blir uppdelad i grupper sen och ja de kan vara när som hellst... vi får se helt enkelt!

Jag är tydligen en ganska bra lärare.. Jag bor ju med två tyskor och vi har lite språkutbyte ibland. Liivi pratade med en kompis till henne som pluggar i Göteborg nu som utbytesstudent och han kan inge svenska alls och Liivi som åkt till irland kan mer! har lärt henne räkna 1-10, lite vanliga fraser och sen lite småord:mätt, kär, köttbullar.. På bara en vecka!

Idag blir första dagen i skolan, ska bli intressant. fattar inte hut man ska hitta klassrummen dock. Jag vet att man säger det varje gång man kommer till ett nytt ställe men när guiden förklarade hur systemet med rumsnummer så så verkade allt så ologiskt.. Får se hur det går.. Sen är det lite tråkigt att jag är ensam, som det verkar, med att vara utbytesstudent och läsa de kurser jga ska läsa. Alla andra verkar läsa ekonomi och företag och kultur..


Love
Jennifer♥


Anne

Låter bra att ni inte drabbats av svininfluensan...

Är själv lite oroad för igår när jag var i Snesslinge rusade jag ut i trädgården och började böka runt i hallonbuskarna... och nog tyckte jag att Josef också nöffade på lite längre bort.

Men jag är inte säker, det kan vara helt normalt. Skördade vindruvorna - det blev 25 druvklasar (små) med små röda druvor på.... MUMS!

Ta det lugnt med skolarbetet, låter inte enkelt att hålla på till sena kvällen...

Ha det!!!


Lejjan

Hej gumman. Hur var första dagen i skolan? Jag tyckte jag såg dig idag men kom jag på att du är ju inte här och då blev jag lite ledsen:( men sen kom jag på att du är ju och lever livet på Irland och verkar ha det hur underbart som helst, då blev jag glad igen:) Sköt om dig så hörs vi snart. Stora kramar



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: