2009-09-04
 07:52:42

introdag 1

Mycket nya intryck. Många nya bekantskaper från alla håll och kanter. Innehållsrik. Rolig. Intressant. Regning. Solig.

 

Ja dagen kan beskrivas med många ord men framförall för den trevlig. De jag hittills lärt känna som bor på samma ställe som jag, parkview hall, gick tillsammans till campus i morse. Väl där fick vi våra registreringspapper och annat bra. Är lite krångligt med det här med bokstäver. Mitt efternamn börjar ju med ett Å, det är ju nu förtiden utan en cirkel och stavas nu med A. Knas med namn överhuvudtaget idag när man ska introducera sig märkte jag. Ja mitt namn är ju bra ur ett internationells perspektiv, men det är värre med andra svenksa namn som Per och Joel  ;) eller som Levkes namn. Dagen resulterade i att vi nu kommit på att vi nog borde skaffa nicknames. Jennifer blir Jen, Levke blir Liivi, Jessica blir Jes, Stefanie blir Stef och så vidare.. Lättare att komma ihåg och lättare att uttala.

 

Dagen bestod alltså av att få våra papper, registreringspapper osv. Sen satt vi oss i en stor föreläsningssal där vi fick en massa information. Vi fick väl i princip reda på allt som man ska få reda på för att kunna studera här, om Limerick och guidning runt hela campus med en Guide. Det är ganska så stort här på campus kan jag tala om. I föreläsningssalen så ropade de upp alla nationaliteter från europa. De internationella studenterna från europa består till stor del av tyskar, spanijorer och franmän. Alla skulle räcka upp en hand när ens hemland blev uppropat och jag tror att vi är 7 från sverige. De är iallefall dem som jag har träffat och såg en handvinkning från.

 

Kan iallefall säga att det varit en mycket bra dag! Shit det kommer bli så himla bra det här!

 

Efter guidningen så blev vi bjudna på middag på The Stabels, vilket är on campus baren. Tror det finns ett par styckna men The stabels är där de flesta hänger som det verkar. Där slank visst en Guinnes ner.. Blev dock en ganksa tidig kväll då det är en fullpackad dag imorrn med och sen party på the Stabels speciellt för oss Internationella studenter.

 


Love
Jennifer♥

 

 

 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: