2009-09-08
 00:11:21

Första skoldagen;kalas!

Tho å tjim!

Första skoldagen avklarad. Tjoho!!!!! Jag kommer att läsa fem kurser samtidigt a´6 credits gånger fem! ( 30 poäng) Är inte som i Falun där man läser fyra kurser per termin och bara en åt gången och så bockar man av dem en efter en. Men den här veckan går man på alla kurser som man tycker verkar intressanta och sen om en och en halv vecka måste man bestämt sig och registrera sig. Så den här veckan verkar vara lite testa på vecka.. Idag gick jag på tre kurser, två kurser var jätte intressanta men kommer nog bara bli att jag läser en av dessa; sociology of Media.Den verkar toooppen! Den andra kursen är Irish Language 1 som jag verkligen vill läsa men jag hittade en annan kurs idag som verkar vara bättre för min utbildning. Irish skulle jag ju läst annars bara för skoj skull. Men i den kursen som jag bestämt mig för att gå (sociology of media), i den kursen är vi typ 400 pers.. Många!! Och än så länge vet jag bara när föreläsningarna är, sen kommer man få reda på vilken arbetsgrupp (tutorial) man ska vara i och det är typ 2 sånna per kurs så veckorschemat kommer bli fullt och mitt schema innehåller sena dagar!

Men är lite svårt att hitta än så länge. De har något konstigt system med husblock, våning och rum.. Skumt!

efter att lektionen slutat vid 18 så var det dags för att gratta Joel! Blev tacos och tårta!



Grattis Joel!! Han kommer från Falun han!! ;)



tårta måste man ha på födelsedagskalas!! och öl...


Love
Jennifer♥




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: