2009-09-01
 22:36:40

ett två tre; ein, zwei, drei

Ja vad har då hänt idag? Det har spöregnat och det har varit skinande sol och varmt! Det är väldiigt omväxlande. Duschen i lägenheten har inte fungerat,det är något fel på trycket så det bara droppar lite vatten så var tvungen att gå till vaktmästaren i dag (igen) och få det fixat. Sen hoppade jag i duschen så att jag skulle bli garanterad en varmt dusch, innan den kankse skulle bli paj igen men den verkar funka nu. Ta i trä!

Men dagen har bara flygit iväg, som de senaste dagarna har gjort. Jag brukar tycka att ett dygn skulle behöva fler timmar men här skulle det verkligen behövas i bland, helt plötsligt så var klockan liksom nio. Var tog hela dagen vägen? Ja jag vet ju att jag varit in till stan tillsammans med Levke ( min tredje rumskamrat) och till tysk tjej anna till stan för att möta upp Per, en svensk kille, som jag fick kontakt med via Facebook. Facebook är bra grejer för när vi kom hem från stan idag så träffade jag på en dansk tjej, anina, som jag oxå fått kontakt med via Facebook. Och hon bor en trappa ner. Bjöd in dansken och svensken så vi var fem vid matbordet idag; 2 svenskar, 2 tyskor och 1 danska. vi diskuterade språk idag till exempel. Stefanie och lefka ( mina rumskamrater) lärde sig att räkna till tio och sen höger och vänster. Jag kan ju orden höger och vänster på svenska men kan inte hålla reda på vilken som är vilken, där en av anledningarna till mina tatueringar. För att sen kunna lära ut rätt så blev det krångligare. Tur att Per var med då och kunde tillrättavisa mig. Tycker nog egentligen att höger och vänster är onödigt. Hit och dit! Här och där! Eller peka det går alldeles utmärkt!

På stan införskaffades en filt och innetofflor och lite ljus och en badrumsmatta så att lägenheten blir lite hemtrevlig. Men filten å tofflorna var till mig själv å vilken färg tror ni?! Rosa! Sitter insvept i filten nu. den är hur goo som helst. Typ 50 kronor och 30 kronor för innetofflorna. Jag brukar inte gilla att ha innetofflor men man måste ha det här. Hela lägenheten består i princip av heltäckningsmatta. Irländarna kör inte bara på Fel sida av vägen, de har heltäckningsmatta också. Ja så det är helt enkelt trevligare att ha tofflor på sig är att gå med bara strumpor eller barfota.

imorrn blir det stan igen, turistinformationen och sen på kvällen ska vi till campus. Är fest där vid baren/puben där! Guinnies ska tydligen vara bättre om man beställer ett glas än i burk som vi drack här om dagen. Annars får jag nog köra på min Skympy Jack. Torr irländsk cider! MMMM


Love
Jennifer♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: