2009-09-10
 19:56:25

Björnbär

Det växer björnbär som ogräs här. Hela vägen till skolan, en promenad på 30 minuter (skönt att slippa svärdjögatan i Falun) så är det björnbär hela vägen nästan. Som buskar, som träd. ja över allt. och de håller just på att bli så där perfekt mogna så jga vill stäcka fram handen och ta några. smaka sötman..

får mig att tänka på mormor och morfar! De har en jättestor björnbärsbuske hemm hos sig. precis bredvid trappan där man plingar på. Medans man väntar på att de ska öppna hinner man ta några. Så gjorde jag och christoffer när vi var små! Det är ju faktiskt vår buske sa vi jämt till mamma! ingen ont om mammas gröna fingrar för hon har gröna fingrar men inte som morfar. han är grön hela han i så fall. Han kan nog få ett ruttet dött frö att börja växa. Den buske jag talar om som egentligen är "vår" hade vi nämligen på mammas och pappas tomt där hemma förr mot en vägg. men det var nog världens minsta björnbärsbuske när den växte hemma på vår tomt så morfar sa att han kunde testa att ta hem den till sig för att se om han kunde få liv i den. och självklart fick han liv i den! den blev gigantisk!! Mm, björnbär! han kan han min morfar! ja och mormor också för den delen men jag tror mormor mer tar hand om den färdiga frukten!






Love
jennifer



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: