2009-11-02
 19:32:54

Trasiga blöta papperspåsar

Japp, då äntligen i skolvecka 9 (v 45) så har man kommit ut med när the final exams är. Ska det ta så lång tid? Konstigt.  Men men är glad, för inga av mina prov krockar med varandra iallefall. I vecka 14 och 15 (v 50 och 51) är proven iallefall och tre ligger i dagarna efter varandra ena veckan (ons, tors fre) och sen ett prov den andra veckan fre den 18.e dec och sen beger jag mig hem ihop med de flesta av svenskarna till  sverige och julfirandet den 20.e. Helt okej tentaschema även om tre i rad inte är det optimala. Men ändå okej.

Är ju inte så längt kvar här nu på den gröna regniga ön. 48 dagar kvar eller 6 veckor och sex dagar. och den här veckan har ju redan börjat så den räknas ju inte och veckan då jag åker hem räknar ju inte heller så då är det bara fem veckor kvar.. positivism kallas det!

konstanterande
  • Varför envisas irland med att ha papperspåsar? Det regnar ju här för jämnan så de går ju sönder hela tiden då de inte tål detta våta nederbörd. Jag brukar ha en tygpåse i min väska om jag ska handla men ibland glömmer man ju saker och typ när man handlar kläder och dyl så får man en papperspåse, miljövänligt javisst men inte så praktiskt när det spöregnar. den går ju sönder och allt ramlar ut på ett kick.
  • irländare kör väldigt lugnt och sansat. Okej  väldigt är väl att ta i, de är ju inga sniglar, men de kör lugnt. De har lixom ingen vidare bråttom. Det slår om till grönt och de tar sin tid med att växla och köra iväg. De tar sin tid på sig. Och de är snälla och stannar för en när man är gångtrafikant. Tack för det säger jag!'

Hoppas ni har det bra där hemma! saknar er! Ikväll blir det Kärlekste ala Josefine, passar en dag so detta när dte är kallt och mörkt och blåsigt!
Love
Jennifer♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: