2009-11-25
 17:42:16

Papperspåsar i regnet är ingen bra idee

Vet ni varför platspåsar kostar pengar här.. Jo det har något med regeringen att göra. De tänker på miljön så alla använder papperspåsar istället.  Jättebra i regnet, NOT! Men det är ju bra att de tänker på miljön. Man måste ju börja någon stanns eller hur. Meningen med det hela är att alla ska ta med sig egna påsar, i tyg. Jag har faktiskt blivit väldigt duktig på det. Jag har en fin liten tygpåse i min väska hela (nästan) tiden för oftast handlar jag när jag är på väg hem, oftast hem från skolan. Man känner sig så himla duktig när man har med sig en egen påse här. Undrar bara om man skulle vara lika stolt hemma i Sverige. Där tar man ju en plastpåse av bara farten fast man har en massa plastpåsar hemma som man i så fall kunnat återanvända istället.  Jag tycker det här med tygpåsar borde bli större i Sverige. Tänk vad man sparar in på miljön.

 

Måste även påpeka att jag fått hört att Shannon, som är grannstaden och för övrig staden (flygplatsen) som jag anlände till irland på, att det är där Irish coffe skapades. Det ska drickas i mängder när jag kommer hem, så det så. Kanske jag borde ha en välkommenhem fest? Hm, bra tänkt där jennifer!

 


Love

Jennifer♥

 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: