2009-11-22
 22:11:36

Nästan så jag blåste bort i ovädret

Det är helt galet väder här på Irland ju nu. Översvämmingar lite överallt. Det blåser jätte mycket och regnar väldigt mycket. Det är ju oväder i Storbritanien också men det är som tur är inte lika illa här i Limerick som i resten av landet. Men vi får beskärda del av oväder ändå, men här är det inge större översvämmningar som jag visade bilder på för något inlägg sen, där det är översvämmningar i städerna och inne i citycenter. Men de har inte  så många avlopp här. Det är ju som sjöar på gatorna och vid nerförsbackar så är det som floder nerför. Bilarna tycker om att jävlas med en och kör såklart nära trottoaren så man får sig en dusch där man går. Jag har dushat idag kan jag tala om! Och jag har nästan blåst iväg. (kanske hade jag flygit hela vägen hem till Sverige och kisvägen)



Jag och hanna trotsade ovädret och begav oss till en galleria en bit utanför stan. Två bussar tog det att ta sig dit. Jag var där alldeles i början av  min vistelse här i Limerick men då började jag och resterande gäng att traska för att vi hade frågat efter vägen och se sa 15 minuter så vi tänkte att det kan vi ju gå, men det va visst 15 minuter med bil. Så denna gång blev det buss fram och tillbaka med Hanna.

En söndag. Alla är lediga. Det är dåligt(skit) väder. Det är snart (!) jul. Ja ni färstår själva. Det var massa med folk. Men skönt att shoppa under ett och samma tak och slippa ovädret utanför husknuten. Hanna storshoppa. Jag köpte två nagellack! Det ni! Men jag är nöjd för de var jättefina färger! Sen tittade jag ut en julklapp som jag nog ska köpa. Måste ta mig dit en gång till innan jag åker hem om FYRA veckor!

En vecka till första advent, guu så mysigt! Och mamma håller på och gör årets papparkakshus. Hon är en pärla på det även om det kanske blir några svärord på vägen.

Så här såg en del ut förra året; Utedasset, snö, staket, små tomtar..



Jag saknar isolerade hus! Det är som om jag har öppet fönster! =Kallt!

Love
Jennifer♥


Niklas

Kisvägen for real!!!! :)



PUBLICERAT: 2009-11-23, 20:43:09 | URL: http://niklasfunderar.wordpress.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: