2009-11-08
 22:51:22

Min dator lever igen!!


Nu är det en lycklig och glad Jennifer som skriver igen!

Jag tog mod till mig idag, efter att min dator har legat upp och ner på golvet under mitt element i några dagar, och gjorde att försök med att få igång min kära gamla dator. Efter ett tag så fick jag faktiskt igång den. Sprang ner för trappan till Franiziska och lånade hennes externa hårddisk och förde över alla mina viktiga saker som dokument och bilder fort som tusan.

Sen kunde jag vara lugn. Nu var det viktigaste i säkerhet och sparat. Pju!!

Sen ringde jag mina hjältar Christoffer och Joel. Internet verkade inte funka och antagligen skulle då närverkskortet vara kaputt vilket inte skulle varit så konstigt för att hela min dator är ju ingdränkt i (torkat) kaffe med mjölk. Den luktar fin fin tnu iallefall... haha. Gammalt kaffe.. mm.. Undrar om det finns någon perfym som luktar så. Tvivlar.

Men Joel fick guida mig igenom om hur jag skulle kunna få igång internet igen. Inaktivera och aktiviera nätverket av nyckeln. Så nu är min gamle käre vän igång och levande igen!! Det gillar vi!

Lättnad!!!

Tack Joel! Tack Boffen!


Joel vid cliff of moher

så nu slipper min käre far skicka sin sprillans nya till mig och han får ha den i sin ägo istället. Jag får nog se mig om efter en ny dator när jag kommer hem. En mindre (till storleken) och  större ( till kapacitet). Imorrn ska jag införskaffa mig en egen extern hårddisk så jag har alla mina saker och bilder pa en hårddisk som inte är placerad I datorn.

Nu ska jag ner till mina nya grannar, hanna och sofia för hanna har bakat kladdkaka!! mums!! så mysigt att ha dem här, bara en trappa ner och rakt under min lägenhet!!

FÖR ÖVRIGT ÄR JAG HEMMA PÅ SVENSK MARK OM (mindre än) SEX VECKOR!


Love
Jennifer



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: