2009-11-04
 23:48:32

Jag kommer farande som blixten

När terminen började här i augusti/september skiftet så var många av mina vänner väldigt snabba med att skaffa cykel just för att det blir ganska långa avstång mellan alla ställen man befinner sig på. Skola-stan-handla och alal kompisar som mna känner här. On-campus, brookfiel, castletroy och parkview (där jag bor). Blir lite flängande och jag skaffade ju aldrig mig någon rosa-lila-vit tjejcykel här.


Jag trotsade och sa att jag skulle gå överallt. Det har funkat fin fint för mig.


Ibland har jag kunnat låna någons och ibland har vi alla velat gått istället eller någon gång försökt ta en buss. Men busstiderna här är inte riktigt sannlighetsenliga. De kommer lixom lite när de vill.Och ett och samma buss nummer går oliak rutter så men vet inte alltid vilken rutt den tar. Mycket mystiskt. Men nu då så har Levke beslutat att köpa månadsbusskort och ta bussen till skolan jämt så nu hra jag först thing på den så hedanefter så har jga en cykel (i min ägo..!?) så cyklar jag till skolan. Skönt! För vanligvis tar det typ 30 minuter att gå. En bra och uppfriskande promenix DIT men HEM är det inte riktigt lika skoj, speciellt nu när det är mörkt och när klockan är efter sex. Här finns ju ingen snö heller så ljusar upp i vintermörkret!

Jag saknar snö!

Love
Jennifer♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: