2009-11-02
 19:13:16

Romantisk middag för två...

Har spenderat en en underbar helg i Dublin tillsammans med min pojkvän. Vi har haft det fantastiskt. Hotellet var lagom hotelligt och fint och vi spenderade dagarna med att promenera (mycket), vi var kulturella, drack och åt och vi var allmänt bara kära och mysiga. Hade lite otur med vädret, en lördags när vi skulle ta oss in till stan för middag hamnade vi i världens störtskur, vi försökte promenara ett tag men vi var tvugna att ställa oss under tak ett tag och vänta på att det värsta skulle gå över. Vi kunde inget annat än att bara stå och skratta. Irland i ett nötskal.

Det blev iallefall en tre (!!) rätters i lördags. Gott var det och mätta blev vi. Romantiskt värre var det! En dag var vindagen och en dag var öldagen med guinness museem där det ingick guinness proving och sen en pint guinness högst upp i byggnaden med 360 graders glasfönster och utiskt över hela Dublin. Guinness kl 11-12 och knappt någon frukost gör en mysigt lullig. Nu har vi lärt oss att man ska lukta på ölen, sen snurra på glaset, lukta igen, sippa och smaka av. Då ska man känna det söta längst fram på tungan, det bittra i mitten av tungan och det bitta längst bak i munnen och eftersmaken av rostat stannar kvar ett tag.  Den kommer nog Niklas köra med ett tag..


Det har iallefall varit helt fantastiskt att ha han här. Jag är så himla glad som hittat detta guldkorn. Bra gjort där Jennifer. Jag är så himla bra ibland! Jag gillart!

Var inte alls kul att se han åka iväg.. Vi stod och väntade på flygbussen som skulle ta han till flygplatsen och så stannade en taxi till och sa att han kunde få skjuss för samma pris som flybussen och det går ju smidigare med taxi så på två sekunder satt han i en taxi och där stod jag.. Men han kom fram ordentligt och jag letade efter en taxi att ta mig till tågstationen och den till gråa tråkiga) Limerick.


Nu tillbaka till verkligheten för ett tag.

Det regnar idag och det märks!

Love
Jennifer



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: