2009-11-12
 11:42:15

Ogräs och regn och vattenpölar

Idag regnar det. Och när jag skriver regn då menar jag verkligen regn.



så här står det att hitta: Irlands klimat är milt och fuktigt. Medeltemperaturen (dygnsmaximum) i Limerick ligger på +13 grader i januari och +29 (dygnsmaximum) i juli. Sommaren är den torraste årstiden och vintern den regnigaste, men vädret året om är mycket omväxlande.


Sommaren kan jag inte riktigt uttala mig om men hösten och vintern, för visst är det vinter nu.. eller börjar kanske vintern i december..? Vilket fall, så vet jag om att Irland är ett mycket regnit land. Det ärt kul att lyssna på väderprognoserna som oftast har fel så de kör en Plan B också och säger -växlande väder, växlande vindar, regnskurar och sen kan solen kika fram. Smart där!

 

Det är ganksa blåsigt här så oftast så är inte paraply någon idee att använda iallefall just för att det i så fall blåser iväg/sönder.

 

Under hösten så har regnet oftast slutat efter en timma eller två men nu verkar det regna konstant igen. Säger igen för att de två första veckorna här så regnade det helt sjukt mycket. Konstant. Men jag har hört att man säger "Om det börjar regna så går ni in på en pub och när ni är klara har det slutat regna!" Men det är fullt med potthål och lera som har spolats upp på vägen av regnen. Det finns sällan diken utmed vägarna för att hålla regn-vattnet borta. Det kan bli riktigt häftiga pölar ibland. Då är det inte kul att vara gångtrafikant.

 

Men det trevliga med detta milda väder är ju att det är så grönt och fint här. Jag är så imponerad av gräsmattorna här. De är (o)naturligt gröna. Plus att här växer murgröna som ogräs och kväver buskar och träd. Murgröna finns det nästan överallt.

Vägen till universitetet


Love
Jennifer


Josse

Hum, tre grejer.. Bra att det är sjukt inne med gummistövlar. =) Jag vill oxå kunna gå i såna där fina skor som på bilden. =) AAgghh Falun skaffa 3D bio jag vill oxå se julfilm på 3D!!



=) MMmmm thats what Im talking about...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: