2009-12-26
 01:20:07

Utan paket och utan svenskt nummer!

Vinterland

 

Man kan ju lugnt säga att jag kom hem till ett vinterland! Snön ligger som ett täcke och pappa får jobba som en tok! Vintern är fin.. men kall! Dock inomhus är det ju en bastu. Jag är inte van med det för irland vet inte vad isolering är. Är skönt att vara inomhus och inte frysa men jag måste nog vänja mig lite först bara.

 

Stort hårt paket

 

Detta stooora paket fick min mamma och pappa i julstrumpan av en julnisse på morgonen på julafton bara för att de har så himla fina och rara barn. Den julklappen får utmärkelsen "den Största julklappen" i år.

 

Roligast på julafton var faktiskt att jag bara fick ett paket av mina föräldrar. Inte för att jag är girig eller bortskämd men ETT paket?! Kanske hade jag inte varit så snäll i år ändå.. ;) Dock var det två väldigt fina koppar från Gotland som jag sparar på så jag blev jätteglad.. De är mysiga varm-choklad-med-grädde-koppar. Efteråt så frågade pappa om mina julklappar då han undrade varför jag inte hoppade och studsade som han trodde jag skulle göra så misstänkte han att det fattades något. Då upptäckte min kära mor i julstressen att hon glömt att lägga fram en omgång med julklappar under granen. Det var nästan utsslutande julklappar till mig! Hon är för söt min mamma!

 

Annars så var dagen innan julafton med pappas sida av släkten riktigt trevlig och lika så självaste dopparedagen med mammas sida av släkten. Jag gillar julen och tycker alltid att den passerar oss för fort. Dock är den ju inte slut, än ska här firas jul och sedan nyår och återse Dalarna. Jag ska bara ta in atmosfären av julstämmning och lugn och försöka förstå att jag faktiskt är tillbaka i verkligheten och att Limerick (och allt vad det innebär) ligger som en bubbla som jag inte riktigt kan greppa  och förstå att den tiden nu är över.

 

För upplysningen skull så tänkte jag bara meddela att jag är lite svår att nå för tillfället. Jag har haft mitt svenska nummer på paus under min Irlandtid men när jag skulle aktivera det igen så upptäckte jag att jag inte kunde finna mitt SIM kort. Så utan svenskt nummet blir jag ytterligare några dagar. Förhoppnsingsvis är jag back on track på tisdag eller onsdag annars är jag utan tills nästa lördag.

 

Vill man nå mig så får man höra av sig genom Niklas eller till mina föräldrar. Det finns ju mail och sånt också om man inte vill höras på momangen.

 


Love

Jennifer♥


Martan

Bara ETT paket?!? Det lät ju lite snålt måste jag säga.. För jag vet ju oxå va du tycker om paket o presener!! Vilken tur att det blev lite påfyllning sen..=) O va va det i det stora paketet till päronen?? nyfiken Vilket JÄTTEpaket!! =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: