2009-12-04
 02:46:19

Mysiga julsånger är för mig....

....

Jag såg mamma kyssa tomten jag
Tänk om våran pappa kommit då
Jag gömt mig i en vrå
För att titta lite på
Ett konstigt stort paket som någon av oss skulle få

Och då fick tomten mammas kram och kyss
Sedan sa hon, "Åh, vad du är bra!''
Nej, ingen ser att det är du
Men jag såg att det var
Tomten mamma kysste i går kväll

Och då fick tomten mammas kram och kyss
Sedan sa hon, "Åh, vad du är bra!''
Nej, ingen ser att det är du
Men jag såg att det var
Tomten mamma kysste i går kväll

Nej, ingen ser att det är du
Men jag såg att det var
Tomten mamma kysste i går kväll

Snön ligger tjock på gator och torg
Julaftons morgon jag ska köpa mig en gran.
Människor springer om varandra
Åh. Det är jul i stan.


Istappar hänger ner från taken
Det knarrar så skönt under mina skor.
Jag tror på tomten, att han kommer
Hem dit där jag bor.


Tomten jag vill ha en riktig jul
En sån’ som man har när man är liten
Tomten jag vill ha en riktig jul
Längtan och hopp. Vad man är nyfiken.


Tomten jag vill ha en riktig jul
En sån’ som man har när man är liten
Tomten jag vill ha en riktig jul
Jag vet att du inte gör mig besviken


Tissel och tassel, pyssel och prassel
Det pirrar i magen bakom stängda dörrar.
Goda dofter i hela huset
Och änglaspelet snurrar.


Stämsång och fackeltåg som lyser upp mörkret
Slädfärd med bjällerklang under månens ljus
Det är riktig jul för mig
Och julefrid i alla hus.


Tomten jag vill ha en riktig jul …

 

DET är jul för MIG!


Love
Jennifer♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: